Autonomia per servir als senyors de la península, per res més

Ens trobam a mitjans del mes de maig i tornant de Palma cap al Llevant començam a comptar avions: un, dos, tres… fins a 4 se’n poden comptar un darrere l’altre sense forçar gaire la vista i a plena llum del dia.

Mai com ara, i molt manco dins el mes de juny ens havíem trobat amb aquesta quantitat de trànsit aeri, però també mai com ara no havíem tengut mai la sensació de que aquests turistes que hi arriben suposin cap guany en la qualitat de vida dels mallorquins, ans el contrari: els nostres hospitals estan més saturats que mai, les nostres escoles continuen amb ràtios d’alumnes exagerades i fins i tot per damunt de la legalitat establerta, el nostre transport públic continua oferint la pèssima qualitat de sempre, seguim sense gairebé tenir residències públiques… vull dir amb això que com diuen alguns el turisme és negatiu? NO. El que és negatiu és no poder gestionar aquest turisme i els recursos que genera.

Mil cent-cinquanta milions d’euros (1.150.000.000 d’euros) o més de cent noranta-un-mil milions si parlam de les antigues pessetes (191.343.900.000 de pessetes) són tan sols part d’aquests recursos, de fet aquesta quantitat ingent de doblers són els recaptats en taxes aeroportuaries a Illes Balears i que, a causa de que l’empresa estatal pública AENA és qui en porta la gestió i no vol cedir-la al nostre govern, s’en van cap a Madrid i no en rebem ni un cèntim.

També per culpa d’una llei estatal, la major part dels vehicles de lloguer que circulen per les nostres carreteres no paguen l’impost de circulació a les nostres illes, sinó que ho fan a pobles de la península com el de Robledo a on l’impost de circulació d’un vehicle utilitari normal ni tan sols arriba als 10 €. Això a més afavoreix (com sempre) a les grans multinacionals que operen a les nostres illes i perjudica greument al petit empresari de lloguer de cotxes, que amb aquesta, suma una altra trava a la seva activitat comercial.

Es parla enguany també de temporada rècord de creuers, i sí, els illencs gestionam alguns dels nostres ports, però cap dels importants. Ja podeu imaginar de cap a on van i no tornen les taxes que generen aquests creuers.

Els illencs tan sols gestionam la contaminació, les multituds, el renou… li feim la feina bruta a Madrid perqué després s’emportin la major part de la caixa per fer aeroports sense passatgers a Ciudad Real, pagar la universitat gratuïta a Andalusia, fer estacions d’AVE a Otero de Sanabria (Zamora) un poble de 26 habitants, L’educació gratuïta de 0 a 3 a Astúries, el PER a Extremadura, les Olimpíades de Madrid… i una llarga llista que no acaba mai i sempre ens perjudica a nosaltres.

En definitiva, pagam amb la nostra suor i la degradació que pateix la nostra terra els luxes dels espanyols, mentres nosaltres no podem disposar d’uns mínims dignes.

Ells es passegen amb Ferraris pagats amb els nostres imposts, mentre ens tenen castigats a nosaltres a anar amb bicileta.

 

Serafí Lliteres Maçanet, president de la secció local
de Manacor de l’Assemblea Sobiranitsta de Mallorca

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.