Entrevista a na Marga Vives Andreu, regidora de Turisme, Comptes, Hisenda i Fires i Festes, de l’Ajuntament de Son Servera

Dia 25 de març vaig contactar amb la regidora Marga Vives Andreu, per parlar de com estaven els problemes ocasionats a la platja de Cala Millor pel temporal “Glória”, i de manera especial saber com afronta la crisi del coronavirus.


Abans de la crisi del coronavirus, la seva preocupació principal era l’estat en què va quedar la platja de Cala Millor pel temporal “Glòria”. Com a regidora de Turisme, havia trobat solució al problema?

Vàrem mantenir diverses reunions amb Demarcació de Costes per determinar quin tipus de projecte presentaríem per sol·licitar la regeneració de la platja. Al mateix temps havíem demanat una reunió urgent amb el Ministeri perquè ens autoritzin a fer-ho per la via d’emergència. Ens varen derivar a Demarcació de Costes de Palma pel tema del coronavirus, però la reunió que teníem programada per dia 16 ja va haver de ser anul·lada per les mesures de l’Estat d’alarma.

A partir del 26 de març tots els establiments turístics hauran de tancar. Com pensa que afectarà a treballadors i empresaris?

Estam davant una situació incerta, nova i excepcional i ja ningú dubta que tendrà un gran impacte social i econòmic. Esperem que des de les administracions públiques puguin mobilitzar tots els recursos econòmics tant per protegir a les famílies i els treballadors amb situacions més vulnerables i per garantir la supervivència d’autònoms i empreses que seran els que, una vegada passada la crisi, puguin reactivar el mercat laboral.

Veu possible una recuperació per a finals de temporada?

És tot tan incert que la resposta es fa difícil. Dependrà de la durada de la crisi..

Quines mesures de neteja ha dut a terme l’ajuntament a la zona costanera de Son Servera?

Estam desinfectant els carrers i les zones més transitades del municipi, ho feim amb l’empresa que presta el servei de neteja i amb l’ajuda sempre valuosa de Protecció Civil. A partir de dilluns també s’incorporaran voluntaris amb tractors per garantir que arribam a més zones.

Quins són els torns de vigilància que fa la Policia Local a la zona costanera?Els policies presten els seus serveis les 24 hores. La majoria de la plantilla ha renunciat a permisos, llicències i vacances per poder garantir els seus serveis de manera més efectiva.

A més de la Policia Local, quines altres forces de l’ordre estan col·laborant?

La Guàrdia Civil, que està en permanent contacte amb l’ajuntament.

La ciutadania ha respectat les normes de prohibició i sortida als carrers. S’han produït incidents destacables?

La gran majoria dels nostres ciutadans ho està fent molt bé. Hem hagut de sancionar alguns ciutadans reincidents, però són una minoria.

Quin missatge faria arribar als ciutadans?

Que continuïn complint estrictament les mesures de seguretat, és responsabilitat de tots. També fer arribar que qualsevol persona que necessiti ajuda per anar a comprar aliments, medicaments o que es trobi en situació de risc, no dubti en contactar amb els nostres Serveis Socials que aquests dies fan feina intensament per protegir a majors i/o qualsevol persona en situació vulnerable.

Com a regidora i com a mare de família, com du aquesta crisi Marga?

Amb l’equip de govern continuam fent feina per coordinar i organitzar tots els serveis municipals i adaptar-los a la nova situació. Mantenim totes les mesures de seguretat i ho combinam amb el teletreball sempre que és possible. Ara més que mai hem d’estar ben presents i disponibles per arribar a tothom que ho necessitin, el telèfon del nostre ajuntament és el 971 567002, per a la informació i ajuda que necessitin, la nostra web és www.sonservera.es. Allà trobaran informació actualitzada.

Esperem que aquesta situació acabi el més prest possible. La resta de les hores les pas a casa, amb molta paciència i esperant que aquesta situació acabi el més prest aviat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.