L’Empresa municipal de serveis de Manacor s’adhereix a la junta arbitral de consum de les Illes Balears

Els consumidors disposaran d’una nova eina per resoldre els conflictes i reclamacions amb els serveis d’Aigües, ORA i aparcaments.

La SAM és l’empresa pública de l’Ajuntament de Manacor que gestiona a la ciutat i a Cala Murada els serveis d’Aigües, tant subministrament com clavegueram, i a tot el terme municipal el servei d’ORA i aparcaments subterranis.

El funcionament quotidià d’aquests serveis genera incidències variades: molèsties causades als usuaris per avaries, reclamacions per facturacions considerades no adequades, procediments sancionadors conflictius…

Tot i que des de l’empresa i l’Ajuntament es tracten aquestes incidències de la forma més diligent possible, s’ha considerat adequat afegir una eina més per ampliar les opcions disponibles pels consumidors a l’hora de resoldre els conflictes.

Així la SAM ha iniciat el procés d’adhesió a la Junta Arbitral de Consum de les Illes Balears, un organisme del Govern Balear destinat a fer arbitratges entre empreses públiques i consumidors.

L’arbitratge de consum és una eina per a solucionar les controvèrsies que poden sorgir entre les persones consumidores i les empreses o professionals, sense necessitat d’anar als tribunals ordinaris de Justícia.

A les nostres Illes, la Junta Arbitral de Consum de les Illes Balears té com a finalitat resoldre les reclamacions presentades pels consumidors contra empreses o professionals que accepten resoldre la controvèrsia mitjançant l’arbitratge de consum.

Així, de forma imminent, els ciutadans que emprin un servei de la SAM i hi tenguin qualsevol conflicte, si reclamen a la SAM i consideren que no se’ls ha donat una resposta adequada podran apel·lar a la Junta Arbitral. Això sens dubte ajudarà a seguir millorant el funcionament de l’empresa i la qualitat dels serveis que proporciona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.